چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های خودکنترلی بر میزان رفتارهای پرخطر کودکان شهرستان نیشابور می باشد طرح این پژوهش پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل می باشد جامعه پژوهش حاضر تمام کودکان دبستانی شهرستان نیشابور می باشد که نمونه ای بالغ بر ۱۰۰ نفر برای این پژوهش با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده های حاصل این پژوهش با استفاده از نرم افزار آماری spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که آموزش مهارت های خودکنترلی می تواند به نحو چشمگیری باعث کاهش رفتارهای پرخطر دانش آموزان شود.
واژگان کلیدی : اثربخشی ، خودکنترلی ، رفتار پرخطر ، مهارت ، آموزش
قوانین ارسال دیدگاه