فهرست مطالب :
- مقدمه : ۹
- تعریف فناوری: ۹
- تعریف فناوری آموزشی : ۱۰
- ضرورت استفاده از فناوری آموزشی در مدرسه : ۱۰
- فناوری امروز : ۱۱
- اهداف و فواید فناوری آموزشی : ۱۱
- شرح وظایف پست سازمانی – معاونین فناوری ۱۲
- کنکاشی درچیستی معاون فناوری مدارس ۱۵
- تجارب و فعالیت ها ۱۹
- اینجانب در طی سال های زیادی که در این پست بودم تجارب زیر را اندوخته ام : ۱۹
- تجربه ۱ : همکاری با دبیران ۱۹
- تجربه۲ : آماده کردن همیشگی ۱۹
- تجربه ۳ : آماده سازی کامپیوترها : ۱۹
- سایر تجربیات ۲۰
- روش ها و آموزش ها حاصل از تجربیات ۲۱
- فناوری آموزشی : ۲۱
- فواید کاربرد اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش ۲۳
- اصول اولیه آموزش ۲۵
- ابزارهای توسعه ۲۶
- اصلاح نظام آموزشی برای حمایت از مدیران – فناوری ۲۶
- تجربیات در ازمایشگاه رایانه : ۲۸
- آزمایشگاه رایانه مدارس( مفاهیم – راهبرد ها) ۲۸
- راهبردها و خط مشی ها ۲۸
- تعاریف: ۲۹
- اهداف : ۳۰
- راهبردها و خط مشی ها : ۳۰
- ارکان آزمایشگاه رایانه مدارس : ۳۰
- فناوری : ۳۱
- ویژگیهای ارکان آزمایشگاه رایانه مدارس : ۳۱
- دیدگاه برنامه درسی : ۳۲
- ب – روش تدریس : ۳۳
- اصول حاکم بر روش تدریس به شرح ذیل می باشد : ۳۳
- ج – ارزیابی ۳۴
- ویژگیهای ارزیابی : ۳۴
- استمرار ۳۵
- د – محتوا ۳۶
- مدیریت : ۳۶
- اصول حاکم بر مدیریت آزمایشگاه رایانه مدارس : ۳۷
- – وظایف مدیر ۳۷
- منابع آموزشی ۳۸
- o امنیت ۳۹
- o فناوری ۳۹
- مسئولیتها و مهارتهای حرفه ای ۳۹
- مدیر ۳۹
- آموزشهای مورد نیاز : ۴۰
- مهارتها : ۴۱
- معلمان ۴۱
- آموزشهای مورد نیاز : ۴۲
- نقشها و مسئولیتها : ۴۲
- مهارتها : ۴۲
- کارکنان اداری ۴۳
- آموزشهای مورد نیاز : ۴۳
- نقشها و مسئولیتها : ۴۴
- مهارتها : ۴۴
- مسئول کارگاه رایانه ۴۴
- آموزشهای مورد نیاز : ۴۴
- نقشها و مسئولیتها ۴۵
- مهارتها : ۴۶
- اولیاء دانش آموزان ۴۶
- راهبردها و خط مشی ها : ۴۶
- نقشها و مسئولیتها : ۴۷
- مهارتها : ۴۸
- فناوری ۴۸
- شبکه رایانه ای : ۴۸
- محتوای الکترونیکی ۴۸
- محیط ارتباطی بین آزمایشگاه رایانه مدارس ( Platform ) ۴۹
- تجهیز مدارس ۴۹
- تهیه و استاندارد سازی محتوا ۵۰
- قوانین لازم برای آزمایشگاه رایانه مدارس: ۵۰
- *ارزشیابی از آزمایشگاه رایانه مدارس با در نظر گرفتن مدارس گواه ۵۱
- چالش ها و مشکلات فناوری آموزشی مدارس : ۵۱
- ۱- کمبود نیروی متخصص : ۵۱
- ۲- برخوردار نبودن فناوری اطلاعات از جایگاه مناسب در بین دانش آموزان : ۵۱
- ۳- نبودن کتاب IDSL در برنامه درسی : ۵۲
- ۴- کمبود امکانات سخت افزاری : ۵۲
- ۵- عدم دسترسی به اینترنت : ۵۲
- ۶- نبود خط اینترنت مجزا جهت استفاده معلمین و دبیران : ۵۳
- ۷- تجهیز نبودن آزمایشگاه به وسایل سخت افزاری و نرم افزاری : ۵۳
- ۸- بهره مند نبود مدارس از امکانات سایت جداگانه : ۵۴
- ۹- اتاق IT و وصل نبودن به اینترنت : ۵۴
- ۱۰- کمبود سامانه پیام کوتاه : ۵۴
- راه کارهایی برای برطرف نمودن مشکلات فناوری آموزشی مدارس : ۵۵
- ۱- تربیت نیروی متخصص : ۵۵
- ۲- ایجاد انگیزه در دانش آموزان : ۵۵
- ۳- گنجاندن کتاب IDSL در برنامه درسی : ۵۵
- ۴- ایجاد امکانات سخت افزاری : ۵۶
- ۵- امکان دسترسی به اینترنت : ۵۶
- ۶- اختصاص یک خط مجزا برای کادر آموزشی (معلمین یا دبیران ) : ۵۷
- ۷- تجهیز آزمایشگاه : ۵۷
- ۸- ایجاد سایت توسط مدارس : ۵۷
- ۹- تجهیز اتاق IT به اینترنت : ۵۸
- ۱۰- ایجاد سامانه پیام کوتاه : ۵۸
- نتیجه گیری : ۵۹
- منابع : ۶۰
قوانین ارسال دیدگاه