چکیده :
امروزه در عصر حاضر اگرچه نگوییم ارتباطات اولین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است، اما به جرأت می توان گفت یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و زیربنای سایرعلوم قرن حاضر است.روابط عمومی، هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد. روابط عمومی هدف و چگونگی کلید برنامه ها را ترسیم می کند. روابط عمومی مشاور امین مدیر و کلیه کارکنان دستگاه است. پس لازم است که مدیر و کارکنان صددرصد به وی اعتماد داشته باشند. روابط عمومی آئینه زیبایی هاست. یک اتاق شیشه ای است که از هر طرف آن، همه چیز زیبا دیده می شود. روابط عمومی چشم و چراغ یک دستگاه است. روابط عمومی است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا بنمایاند. روابط عمومی حافظ منافع دستگاه مربوطه و مردمی است که با آن سر و کار دارند. امروزه به نظر می رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد. صاحب نظران معتقدند اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در اینصورت باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه های اجرایی باشد.
فهرست مطالب :
- مقدمه : ۵
- تعریف روابط عمومی : ۵
- تاریخچه روابط عمومی : ۶
- اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری : ۷
- جایگاه روابط عمومی در ایران : ۷
- جایگاه روابط عمومی در میان سازمان ها : ۸
- روابط عمومی شرکت توانیر : ۸
- صنعت برق و افقهای آینده ۸
- ضرورت ایجاد روابط عمومی صنعت برق ۹
- معرفی نشریات روابط عمومی و امور بینالملل شرکت توانیر. ۱۰
- هفتهنامه پیک برق ۱۰
- ماهنامه علمی – تخصصی صنعت برق ۱۱
- ماهنامه پاورنیوز ۱۲
- بولتن بینالملل ۱۲
- اقدامات جاری دفتر روابط عمومی و امور بینالملل شرکت توانیر. ۱۲
- انتشارات ۱۲
- ارتباط با رسانهها ۱۲
- تبلیغات و تشریفات ۱۳
- سمعی و بصری ۱۴
- مطالعات و افکارسنجی ۱۴
- امور نمایشگاهی ۱۴
- امور بینالملل ۱۵
- فعالیتهای فرهنگی مدیریت مصرف ۱۵
- امور هماهنگی روابط عمومیهای صنعت برق ۱۶
- چارت سازمانی روابط عمومی : ۱۷
- نتیجه گیری : ۱۷
- پیشنهادات : ۱۸
- منابع : ۲۰
قوانین ارسال دیدگاه