چکیده :
یک زنجیرهی تامین شامل همه مراحلی است که چه مستقیم و چه غیر مستقیم در برآوردهسازی درخواست یک مشتری نقش دارند. در حقیقت، زنجیرهی تامین، شامل فرآیندهای یکپارچهای از نهادهای مختلفی است که در منبعیابی، تولید و توزیع محصولات یا خدمات به مشتری نقش دارند.ساختار زنجیرههای تامین متفاوت از یکدیگر بوده و از اجزای گوناگونی تشکیل یافته است. در این رساله، عملکرد زنجیرهی تامین یک شرکت رنگسازی که به دلیل نامناسب بودن فرآیندهای آن در آستانهی ورشکستگی قرار گرفته است توسط مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار (Business Process Reengineering) BPR) (بهبود یافته و رونق گذشتهی خود را باز مییابد. مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار یک نگرش مدیریتی برای پیشرفت سازمان (زنجیره) توسط افزایش کارایی و اثربخشی فرآیندهای موجود در سازمان (زنجیره) میباشد. تفکر و طراحی مجدد اساسی فرآیندهای کسب و کار، برای دست یافتن به اصلاحات چشمگیر و کارایی همزمان پارامترهای هزینه، کیفیت، خدمات و سرعت میباشد.
برای بازیابی رونق زنجیره و بهبود اساسی عملکرد آن، باید ابتدا سیستم مدیریت تولید و عملیات زنجیره به صورت تفصیلی بررسی گردد. پس از آن، باید کلیهی فرآیندهای اصلی رخ داده در زنجیره، مستند گشته و سپس مشخص گردد که کدامیک از این فرآیندها دارای عیب بوده و نیاز به مهندسی مجدد دارد.پس از این مرحله، شرایط تغییر یا اصطلاحا چگونگی تغییر فرآیندهای مورد نیاز مهندسی مجدد باید تعیین شود. سپس زنجیرهی تامین را بایستی برای این تغییر آماده نموده و برای رسیدن به این مهم نیز باید شرایط تغییرات اساسی در زنجیره مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. در مرحلهی آخر، باید یک نقشهی راه (Road Map) برای …
قوانین ارسال دیدگاه