چکیده :
بر اساس نظریه رشد شناختی ژان پیاژه کودکان سنین دو تا هفت سال در مرحله پیش عملیاتی قرار دارند. کودکان در شرایطی به این مرحله وارد می شوند که با غلبه بر خودمیان بینی دوره قبل (حسی – حرکتی) می توانند اشیاء و وقایع را از حواس و فعالیت های خود جدا بدانند. در این مرحله کودکان توانایی کار کردن بر روی نمادها را دارند. اما با این وجود کودک هنوز توانایی جداکردن علائم از موضوع را ندارد. برای مثال نام هر چیز را بخشی از آن می داند. کودک در این مرحله نیز خود میان بین است، خود میان بینی کودک در این مرحله به این صورت است که نمی تواند، خود را در موقعیت دیگران قرار دهد. به عنوان مثال اگر یک تصویر را رو به کودک بگیریم و پشت تصویر که صفحه سفید قرار دارد، رو به خودمان باشد و از کودک سؤال کنیم، چه می بیند. آنچه در تصویر می بیند را بیان می کند و اگر از او سؤال شود من چه می بینم اظهار می دارد شما هم همین تصویر را می بینید.
قوانین ارسال دیدگاه