- خلاصـه محتــوا ؛
وفاداری مصرف کننده به برند :
حفظ تعهد عمیق به خرید مجدد یا انتخاب مجدد محصول یا خدمات، به طور مستمر در آینده، به رغم اینکه تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی به صورت بالقوه می تواند باعث تغییر در رفتار مشتری شود. در واقع تعهد مشتری نتیجه این است که یک سازمان مزایایی را برای مشتریان ایجاد کند به طوری که آنها افزایش خرید از آن سازمان را حفظ کنند. تعهد واقعی مشتری زمانی ایجاد می شود که بدون هیچ تشویقی خودش برای خرید برانگیخته شود. اگر سازمان به ارضای نیازهای مشتری ادامه دهد و خدماتش را به شیوه هایی ارائه دهد که همیشه دارای تقاضا باشد، ارزش دوطرفه ای ایجاد شده و هدف نهائی که همان وابستگی مشتری یا مدیریت استراتژیک روابط با مشتری است قابل حصول است.
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه :
در این پژوهش منظور پرسشنامه استاندارد وفاداری مصرف کننده به برند نمرهاي است كه کارکنان به سوالات25 گویه ای پرسشنامة وفاداری مصرف کننده به برند میدهند.
مفهوم وفاداری مشتری :
مشتریان، مردم یا عملیاتی هستندکه محصــــول یا نتایج یک عملکرد را مصرف می کننــــد یا به آنها نیاز دارند و از آنها بهره می برند. چون هر عملکردی در یک سازمان به یقین دارای هدفی است، بنابراین، مشتریانی دارد (برنیکرهوف و درسلر، ۱۳۷۷، ص ۳۳).
به طور سنتی , وفاداری مشتری به عنوان اندازه گیری رفتاری معین شده است . این اقدامات عبارت هستند از ترفیعات خرید . احتمال خرید , احتمال خرید مجدد یک محصول , فراوانی خرید , تکرار رفتار خرید , مراحل خرید , جنبه های متعدد از رفتار خرید.
انواع مشتری :
درمجموع می توان مشتریان را به دو دسته تقسیم کرد: مشتریان خارجی و داخلی. مشتریان خارجی در بیرون از سازمان بوده، محصولات و یا خدمات آن را می خرند. در برابر مشتریان خارجی، هر سازمانی تعدادی مشتری داخلی نیز دارد که به اندازه مشتریان خارجی مهم هستند. درتمام مراحل عملیات و فرایندهای سازمان همواره یک مشتری داخلی وجود دارد که محصول یا خدمتی را دریافت می کند و درعوض محصول یا خدمتی را ارائه می دهد (جعفری و فهیمـــی، ۱۳۷۹، صص ۵۵-۵۴).
با گردهم آوردن کارکنان به عنوان مشتری و عرضه کننده در کنار یکدیگر، موانع سنتی بین واحدهای سازمان شکسته شده و هریک از کارکنان چیزی را به همکار خود عرضه می کند که به موجب آن یکی به عنوان عرضه کننده داخلی و دیگری به عنوان مشتری داخلی عمل می کند. تقویت این ارتباط به ایجاد یک شبکه ارتباطات بین عرضه کننده – مشتری منجر می شود که در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان خارجی تاثیر بسزایی دارد (RAMPERSAD, 2001, P.342).
- ویـژگی و مزایــا ؛
- امکان پرینت مستقیم.
- امکان ویراش پرسشنامه (ورد).
- دارای روایی و پایایی.
- دارای تعاریف مفهومی و عملیاتی.
- دارای منابع.
- پرسشنامه کاملا استاندارد.
- اطمینان در خرید و اصالت.
- دریافت سریع و آسان.
- پشتیبانی قوی محصولات در صورت مواجه با مشکل.
- توضیح ؛
پرسشنامه وفاداری مصرف کننده به برند توسط دن برنک در سال 2006 دارای 25 سوال و در 6 مولفه طراحی شده است و هدف ان بررسی میزان وفاداری مصرف کننده به برند می باشد. سوالات بر اساس طیف لیکرت نمره گذاری شده است (خیلی کم تا خیلی زیاد) و الفای کرونباخ به دست امده بالی 0/70 می باشد.
- محصولی رو میخوای که توی فروشگاه نیست ؟
نگران نباش ! اگر محصولي را نياز داري ولي اون محصول داخل فروشگاه موجود نیست ، مي تونی از طريق لينک زير درخواستشو ثبت کنی ...
قوانین ارسال دیدگاه