پایان نامه

قیمت : 7,000 تومان

تعداد خرید ها

2 نفر این محصول را خریداری کرده اند

تعداد بازدیدها

510 نفر از این محصول بازدید کرده اند

تعداد دیدگاه ها

0 نفر درباره محصول نظر داده اند

عقیده بر این است طراحان وظیفه انتقال ذهنیات خود و پیام موضوع را در طرح‌هایشان بر تصویر و حروف قرار می‌دهند. اینک خط ، در روند تحولات جدید ، وظیفه خود را خوانایی و سهولت نگارش نمی‌داند و کم و بیش به فرمی زیبا تبدیل شده است که در درجه اول مفهوم نوشته را قبل از خوانده شدن ، بیان می‌کند.در این دوره با رواج تایپوگرافی که سعی در تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن نوشته به تصویر دارد ، برخی آن را با خط نگاره ، خط نگاری ، کالیگرافی و طراحی حروف هم‌مسیر می‌دانند. در حالی که تایپوگرافی ، اثری گرافیکی است که حروف ساختار اصلی آن را تشکیل می‌دهد و از فونت‌های موجود با دخل و تصرفاتی که در آنها برای کشف ویژگی‌های بصری حروف انجام می‌شود ، استفاده می‌کند. اما طراحی حروف به معنای آنست که الفبایی را طراحی کنیم که قابلیت تایپ در موقعیت‌های گوناگون را داشته باشد.در حالی که تایپوگرافی هدف دیگری دارد ، برخلاف مسولیتی که در دنیای سنتی به خط واگذار شده بود تا با سهل‌ترین و خواناترین صورت ، مفهوم خود را بیان نماید و در نگاه اول محتوا و مفهوم فرم یکجا به بیننده و خواننده القا شود.اینک هنرمندان بدعت و شگفتی را به همراه زیبایی ، از اهداف مهم بصری تعیین کرده‌اند ، آنهم با سه اقدام مهم یعنی تغییر شکل در حروف (دفرماسیون) ، اغراق در حروف (اگزجریشن) و ساده‌سازی حروف (استیلزیشن) ، تا بتوانند زیبایی ، قدرت ارایه و روح تبلیغ‌گرای آن را بالا ببرند.اما این روند در بعضی مواقع تا جایی پیش می‌رود که مانند نقاشی ، به حروف بعنوان فرم محض نگاه شده است. شاید این دید در نقاشی مشکلی نداشته باشد ، اما هنرمند گرافیست در روند کاربردهای روزمره ، زیبایی را باسودمندی وگویایی ترکیب می‌کند تا بتواند ذائقه بصری انبوه مخاطبان خود را که اغلب شهروندان معمولی هستند ، تغییر و ارتقا دهد. در این صورت است که بیننده و مخاطب با مشارکت فعال خود در فهم و خواندن خط جدید ، تلاش می‌نماید و این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تایپوگرافی در خط معاصر است.

  1.  مقدمه
  2. فصل اول
  3. نقاشیخط
  4. نقاشیخط
  5. خاستگاه
  6. دوره اول تحولات در خوشنویسی ایرانی ـ دوران قاجار ـ (‌دوره نوآوری در جامعه سنتی)
  7. دوره دوم تحولات در خوشنویسی ایرانی ـ دوران پهلوی – (دوره نوسازی)
  8. دوره سوم تحولات در خوشنویسی ایرانی ـ دوران پس از انقلاب اسلامی – (دوره تجربه‌های متفاوت)
  9. شکلگیری نقاشیخط
  10. فصل دوم
  11. تایپو گرافی چیست
  12. تایپوگرافی چیست
  13. تایپوگرافی شورشی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
  14. گفتگو با استاد رضا عابدینی در مورد تایپوگرافی
  15.  پوسترزدگی, تایپوگرافی
  16. پوسترهای دیجیتال به مثابه اثر هنری
  17. مطلبی در باره تایپوگرافی از دکتر محمد خزائی
  18. تولد تایپوگرافی از روح خوشنویسی
  19. تایپوگرافی از زبان مصطفی اسداللهی
  20. یک نکته ی کوچک در مورد تایپوگرافیپ
  21. مروری بر تنوع تجربیات تایپوگرافی
  22. تایپو گراف(هـ) با استاد گلپایگانی
  23. آموزش ساخت طرح تایپوگرافی در فتوشاپ
  24. تایپوگرافی با نرم افزار Illustrator  ص
  25. اهمیت لی آوت، تایپوگرافی یا نوشته در طراحی پوستر
  26. گفتگویی با ایرج میرزاعلیخانی (طراح گرافیست)
  27. فصل سوم
  28. تایپوگرافی به سبک ایرانی
  29. نظرات قباد شیوا
  30. آثار قباد شیوا
  31. نظرات علی وزیریان
  32. آثار علی وزیریان
  33. نظرات رضا عابدینی
  34. آثار رضا عابدینی
  35. فصل چهارم
  36. پوسترهای تایپوگرافی
  37. مبحثی برای آشنایی هرچه بیشتر با پوستر های تایپوگرافی
  38. تیپوگرافی در پوسترهای ایرانی
  39. فصل پنجم
  40. آثاری از پوستر های ایرانی تایپوگرافی
  41. فصل ششم کارهای انجام شده توسط نگارنده
  42. منابع

نگران نباش ! اگر محصولي رو میخوای که توی فروشگاه موجود نیست ، مي تونی از طريق لينک زير درخواستشو ثبت کنی و فوری تحویل بگیری !! …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بدون دیدگاه
محصولات مرتبط
Related Products