پایان نامه

قیمت : 20,000 تومان

تعداد خرید ها

1 نفر این محصول را خریداری کرده اند

تعداد بازدیدها

627 نفر از این محصول بازدید کرده اند

تعداد دیدگاه ها

0 نفر درباره محصول نظر داده اند

در محیط پر تلاطم کسب و کار امروز ، موفقیت سازمان ها در گرو جهت گیری همه بخشهای سازمان ، در راستای مسیر استراتژیک آن است. در چنین محیطی که بیشترین سرمایه گذاری سازمانها بر روی فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی صورت می گیرد ، سازمانها در جهت رسیدن به اهداف استراتژیک خود چاره ای جز استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک ندارند و اینجاست که مفهوم همسویی استراتژی های فناوری اطلاعات و کسب و کار (‌همسویی استراتژیک ) ، معنی پیدا می کند .
همسویی استراتژیک ، به بکارگیری فناوری اطلاعات به شیوه ای شایسته و بهنگام و در توازن با استراتژی ها ، اهداف و نیاز های کسب و کار اشاره دارد. تحقیقات انجام شده در زمینه همسویی استراتژیک ، وجود ارتباط مثبت و مؤثر بین استراتژی های رقابتی ، فناوری اطلاعات و عملکرد سازمانی را نشان می دهد و مدیرانی که در سازمانهایشان موفق به ایجاد همسویی استراتژی های کسب و کار وفناوری اطلاعات شده اند، تاکید می کنند که ایجاد یکپارچگی برای بقا و موفقیت سازمانها ضروری به نظر می رسد.
اما متاسفانه باوجود اینکه واژه همسویی استراتژیک از سال ۱۹۷۰ در محافل علمی خارج از کشور مطرح بوده است و تحقیقات مختلف نشان دهنده ارتباط بین همسویی استراتژیک و عملکرد سازمانی است، تاکنون این مطلب کمتر در سازمانها و محافل علمی کشورمان مورد توجه قرار گرفته است . پس امیدواریم که با ارائه این مقاله علاوه بر بیان مفاهیم مرتبط با همسویی استراتژیک و معرفی یکی از مشهورترین مدل های ارائه شده در زمینه همسویی استراتژیک، راهکار های عملی جهت سنجش میزان همسویی استراتژیک ارائه دهیم و زمینه را برای بحث بیشتر پیرامون این مقوله فراهم آوریم .در این مقاله ابتدا تعاریفی از همسویی استراتژیک ارائه می شود و پس از بیان تاریخچه و اهمیت این موضوع به ارائه مدلهایی در زمینه همسویی استراتژیک می پردازیم.در ادامه گامهای لازم برای رسیدن به همسویی استراتژیک، چالشهای رسیدن به همسویی و در نهایت مراحل رفع همسویی نداشتن استراتژیک را بیان می کنیم.

فرضیات تحقیق :

  1. همراستایی استراتژی های فناوری اطلاعات و کسب وکار باعث افزایش توانمندی سازمان ها می شود.
  2. توسعه همزمان  استراتژی های فناوری اطلاعات و کسب وکار دارای نقش حائز اهمیتی در بهبود فرایند استراتژیک دارد.
  3. مدیران فناوری اطلاعات و مدیران بخش کسب و کار نقش تعیین کننده در همراستایی استراتژیک دارند.
  1. چکیده
  2. فصل  کلیات تحقیق
  3.  مقدمه
  4.  بیان مسئله
  5.  اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
  6.  اهداف تحقیق
  7.  سوالات تحقیق
  8.  فرضیات تحقیق
  9.  چارچوب نظری
  10.  تعاریف واژه ها
  11. فصل  ادبیات و مستندات تحقیق
  12.  تعاریف همراستایی‌‌ فن‌آوری اطلاعات با کسب و کار
  13.  مفهوم همراستایی استراتژیک فن‌آوری اطلاعات با کسب و کار
  14.  نقش فن‌آوری اطلاعات در عرصه کسب و کار
  15.  اهمیت و جایگاه همراستایی‌‌ استراتژی فن‌آوری اطلاعات و کسب و کار
  16.  علل نیاز به همراستایی فن‌آوری اطلاعات و کسب وکار در سازمان
  17.  ابعاد و انواع همراستایی‌ فن‌آوری اطلاعات و کسب و کار در یک سازمان
  18.  همراستایی‌ راهبردی
  19.  همراستایی‌ ساختاری
  20.  همراستایی‌ فرهنگی
  21.  نیرو‌های سازمانی اثرگذار بر همراستایی‌
  22.  نیروهای ارتقا دهنده همراستایی‌
  23.  گامهای همراستایی‌‌ فن‌آوری اطلاعات و کسب و کار سازمان
  24.  تعیین ارزشهای سازمان
  25.  رتبه‌بندی اولویت‌های ارزش‌های کسب و کار
  26.  تخصیص مجدد منابع به اولویتها
  27.  اطلاع رسانی وضعیت فعلی همراستایی‌‌ در سازمان و ارائه برنامه‌ای برای افزایش آن
  28.  مدل های همراستایی استراتژیک
  29.  چارچوب ام آی تی
  30.  مدل MIT
  31.  مدل همراستایی استراتژیک(SAM)
  32.  مدل همراستایی استراتژیک هندرسون و ونکاترامن
  33.  مدل جامع همراستایی استراتژیک (SAMM)
  34.  مدل همراستایی لوفتمن
  35.  تئو و آنگ
  36.  مدل بلوغ همراستایی فن‌آوری اطلاعات با کسب وکار
  37.  مدل عمومی مدیریت اطلاعات مائز
  38.  مدل همراستایی‌‌ BITAM
  39.  مدل کلارک
  40.  مدل C همراستایی‌‌
  41.  مدل هو و هوآنگ
  42.  ارزیابی مدل ها و چارچوب های حوزه همراستایی
  43.  مشکلات و چالش های همراستایی استراتژیک فن‌آوری اطلاعات با کسب و کار
  44.  نقش و اهمیت همراستایی استراتژی ها برای توانمند سازی سازمان
  45.  مراحل توانمندسازی سازمان جهت برخورد با عدم همراستایی
  46.  کشف و شناسایی
  47.  اصلاح
  48.  پیشگیری
  49.  راهکارهای همراستایی استراتژی های فن‌آوری اطلاعات و کسب و کار جهت توانمندسازی سازمان
  50.  استفاده از مدل کارآمد جهت حاکمیت IT در سازمان ها
  51.  استفاده از استانداردهای فن‌آوری اطلاعات مناسب در سازمان ها
  52.  همراستایی کارکنان اجرایی و کارکنان اطلاعاتی در سازمان ها
  53.  استفاده از مدیران با تجربه و همکاری کارکنان با مدیران اطلاعاتی
  54.  ارزیابی فرآیند های کسب و کار و فرهنگ سازمانی
  55.  تحکیم ارتباطات در سطح مدیریت
  56.  استفاده از معماری سازمانی دقیق
  57.  سایر راهبردهای همراستایی استراتژیک فن آوری اطلاعات و کسب و کار
  58. فصل  روش شناسی تحقیق
  59.  روش تحقیق
  60.  جامعه آماری
  61.  نمونه و روش نمونه گیری
  62.  روش گردآوری اطلاعات
  63.  ابزار گرد آوری اطلاعات
  64.  روش های تجزیه و تحلیل داده ها
  65. فصل  تجزیه و تحلیل اطلاعات
  66.  یافته های توصیفی مربوط به متغیر های تحقیق
  67.  یافته های مربوط به فرضیه های تحقیق
  68. فصل  نتیجه‌گیری و پیشنهادات
  69.  نتیجه گیری
  70.  پیشنهادات
  • دارای ویراستاری منظم.
  • امکان پرینت مستقیم از فایل محصول.
  • استفاده از فونت های رایج جهت هماهنگی با سایر پلتفرم ها.
  • قابلیت ویرایش فایل محصول.
  • اطمینان در خرید و اصالت محصول.
  • قابل اجرا از ورژن 2003 آفیس به بالا .
  • هماهنگ با رشته و مقطع تحصیلی شما.
  • پشتیبانی قوی محصول.

نگران نباش ! اگر محصولي رو میخوای که توی فروشگاه موجود نیست ، مي تونی از طريق لينک زير درخواستشو ثبت کنی و فوری تحویل بگیری !! …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بدون دیدگاه
محصولات مرتبط
Related Products