امروزه اثربخشی و توانمندی های S5 عوامل مؤثری در افزایش کارایی سازمان ها محسوب می شوند و در سازمان ها هرگونه کاهش عملکرد و بازده نتایج را می توان با توجه به عوامل درونی سازمان ها بررسی نمود و نگاه آینده به طور گسترده ای به وسیله ی هنجارهای فرهنگی ، ارزش ها و اعتقادها تعیین می شود.
هدف این تحقیق بررسي رابطه بين توانمندی های S5 و اثر بخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه می باشد و جامعه ی آماری این پژوهش شامل تعداد 78 نفر از کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه بودند در این تحقیق برای استخراج حجم نمونه از جدول مورگان و کرجسبی استفاده شده است، برای گردآوری داده ها در این پژوهش از دو پرسشنامه توانمندی های(فنی، انسانی و ادراکی) و اثربخشی کارکنان استفاده شد و آلفای کرونباخ پرسشنامه اثربخشی کارکنان با پایایی 80% است. با توجه به نتایج بدست آمده نشان دهنده این است که توانمندی های S5 در اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه کاملاً تأثیر دارد و یکی از عوامل تأثیرگذار در راهبردهای این سازمان است.
واژگان کلیدی : توانمندی 5s ، اثربخشی
- فصل اول
- کلیات تحقیق
- مقدمه
- بیان مسئله
- اهمیت و ضرورت تحقیق
- اهداف تحقیق
- هدف کلی
- هدف های جزئی
- فرضیات تحقیق
- فرضیه اهم
- فرضیات اخص
- مدل تحقیق
- قلمرو تحقیق
- تعریف نظری و عملیاتی واژه ها
- اثربخشی
- فصل دوم
- ادبیات و پیشینه
- بخش اول پنج اس
- پنج اس چیست؟
- ساماندهی (سازماندهی، تفکیک و تعمیر) ( Seiri )
- ساماندهی در نظام پنج اس
- هدف از اجرای اصل s
- مثال هایی از اجرای اصل s
- در دفتر کار یا محیط اداری
- نظم و ترتیب (Seiton )
- هدف از اجرای اصل S
- در محیط کار یا محیط اداری
- پاکیزه سازی ( Seiso )
- هدف از اجرای اصل s
- استانداردسازی ( Sekitsu )
- هدف از اجرای اصل s در محیط کار یا محیط اداری
- انضباط ( Shitsuke )
- هدف از اجرای اصل s
- نمودار سازمانی s
- وظایف بخشهای مختلف s
- پیاده سازی نظام آراستگی (S)
- تاریخچه شکل گیری S
- اجرای نظام آراستگی در صنایع ایران
- و هزینه اجرای آن
- بخش دوم اثربخشی
- تعریف اثربخشی
- معیارها و مقیاسهای اثربخشی سازمانی
- مدل هدف (Goal Model)
- مدل سیستمی (System Model)
- مدل ذینفعان استراتژیک (StrategicConstituencies Model)
- مدل ارزشهای رقابتی (CompetingValues Model)
- مدل عدم اثربخشی (Ineffectiveness Model)
- ادغام معیارهای اثربخشی
- مفهوم اثربخشی در مدیریت
- ارزیابی اثربخشی آموزش یعنی
- ارزشیابی
- اثربخشی منابع انسانی
- هدف و ضرورت اثربخشی
- بخش سوم پیشینه تحقیقات در داخل و خارج
- الف) تحقیقات انجام شده در داخل
- رابطه مهارت s مدیران گروه های آموزشی با کیفیت آموزشی
- بررسی مهارت های s مدیران درسیستم مدرسه با میزان مشارکت مدیران درتصمیم گیری امور مدرسه
- ب) تحقیقات انجام شده در خارج
- توانایی های مدیریتی
- فصل سوم
- روش شناسی تحقیق
- مقدمه
- روش تحقیق
- جامعه ی آماری تحقیق
- نمونه و روش نمونه گیری
- ابزار جمع آوری داده ها
- روایی و پایایی
- روش تجزیه و تحلیل داده ها
- فصل چهارم
- تجزیه و تحلیل داده ها
- مقدمه
- ویژگی های شخصیتی کارکنان
- جنسیت
- سطح تحصیلات افراد
- سمت افراد
- آزمون فرضیات
- فرضیه اهم
- فرضیه های اخص
- فرض اول بین ساماندهی و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد
- فرض دوم بین توانمندی نظم و ترتیب و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد
- فرض سوم بین توانمندی استانداردسازی و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد
- فرض چهارم بین توانمندی پاکیزه سازی و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد
- فرض پنجم بین توانمندی انضباط و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد
- فصل پنجم
- نتیجه گیری و پیشنهادها
- مقدمه
- یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه اهم
- یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه اول
- یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه دوم
- یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه سوم
- یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه چهارم
- یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه پنجم
- پیشنهادها
- پیشنهادهای کاربردی براساس فرضیه های تحقیق
- پیشنهادها برای تحقیقات بعدی
- منابع و پیوست
- منابع فارسی
- منابع انگلیسی
- پرسشنامه
نگران نباش ! اگر محصولي رو میخوای که توی فروشگاه موجود نیست ، مي تونی از طريق لينک زير درخواستشو ثبت کنی و فوری تحویل بگیری !! …