فهرست مطالب :
فصل اول: ۱
کلیات تحقیق ۱
۱-۱مقدمه ۲
۱-۲ بیان مسئله ۳
۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق ۵
۱-۴ اهداف تحقیق ۶
۱-۴-۱ هدف کلی ۶
۱-۴-۲ هدف های جزئی ۶
۱-۵ فرضیات تحقیق ۷
۱-۵-۱ فرضیه اهم ۷
۱-۵-۲ فرضیات اخص ۷
۱-۶ مدل تحقیق ۸
۱-۷ قلمرو تحقیق ۹
۱-۸ : تعریف نظری و عملیاتی واژه ها ۹
اثربخشی ۱۱
فصل دوم: ۱۲
ادبیات و پیشینه ۱۲
بخش اول: پنج اس ۱۳
۲-۱ پنج اس چیست؟ ۱۳
۲-۲ ساماندهی (سازماندهی، تفکیک و تعمیر) ( Seiri ) 14
۲-۲-۱ ساماندهی در نظام پنج اس (۵s) 16
۲-۲-۱-۱ هدف از اجرای اصلS1 16
۲-۲-۱-۲ مثال هایی از اجرای اصلS1 16
۲-۲-۱-۳ S1 در دفتر کار یا محیط اداری ۱۷
۲-۳ نظم و ترتیب (Seiton ) 18
۲-۳-۱ هدف از اجرای اصلS2 21
۲-۳-۲ S2 در محیط کار یا محیط اداری ۲۱
۲-۴ پاکیزه سازی ( Seiso ) 23
۲-۴-۱ هدف از اجرای اصلS3 25
۲-۵ استانداردسازی ( Sekitsu ) 25
۲-۵-۱ هدف از اجرای اصلS4 27
۲-۵-۲ S4 در محیط کار یا محیط اداری ۲۷
۲-۶ انضباط ( Shitsuke ) 28
۲-۶-۱ هدف از اجرای اصل ۵s 30
۲-۷ نمودار سازمانی۵s 31
۲-۸ وظایف بخشهای مختلف : ۳۱
۲-۹ پیاده سازی نظام آراستگی( ۵S ) 33
۲-۱۰ تاریخچه شکل گیری ۵S : 34
۲-۱۱ اجرای نظام آراستگی در صنایع ایران : ۳۴
۲-۱۲ ۵S و هزینه اجرای آن ۳۹
۲-۱۳ آنچه می تواند استقرار نظام ۵S را تضمین کند عبارتند از : ۴۰
بخش دوم: اثربخشی ۴۳
۲-۱۴تعریف اثربخشی ۴۳
۲-۱۵ معیارها و مقیاسهای اثربخشی سازمانی ۴۳
۱) مدل هدف (Goal Model) 48
۲) مدل سیستمی (System Model) 49
۳) مدل ذینفعان استراتژیک (Strategic-Constituencies Model) 50
۴) مدل ارزشهای رقابتی (Competing-Values Model) 51
۵) مدل عدم اثربخشی (Ineffectiveness Model) 52
۲-۱۷ ادغام معیارهای اثربخشی ۵۴
۲-۱۸ مفهوم اثربخشی در مدیریت ۵۵
۲-۱۹ ارزیابی اثربخشی آموزش یعنی: ۵۵
۲-۲۰ ارزشیابی ۵۶
۲-۲۱ اثربخشی منابع انسانی ۵۷
۲-۲۲ هدف و ضرورت اثربخشی ۵۸
بخش سوم: پیشینه تحقیقات در داخل و خارج ۶۱
الف) تحقیقات انجام شده در داخل ۶۱
۱- رابطه مهارت ۵s مدیران گروه های آموزشی با کیفیت آموزشی ۶۱
۲- بررسی مهارت های ۵s مدیران درسیستم مدرسه با میزان مشارکت مدیران درتصمیم گیری امور مدرسه ۶۲
ب)تحقیقات انجام شده در خارج ۶۶
۲-۱۳ توانایی های مدیریتی ۶۸
فصل سوم: ۷۰
روش شناسی تحقیق ۷۰
۳-۱ مقدمه ۷۱
۳-۲ روش تحقیق ۷۲
۳-۳ جامعه ی آماری تحقیق ۷۳
۳-۴ نمونه و روش نمونه گیری ۷۳
۳-۵ ابزار جمع آوری داده ها ۷۳
۳-۶ روایی و پایایی ۷۴
۳-۷ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۷۴
فصل چهارم: ۷۵
تجزیه و تحلیل داده ها ۷۵
۴-۱ مقدمه ۷۶
۴-۲ ویژگی های شخصیتی کارکنان ۷۷
۱- جنسیت ۷۷
۲- سطح تحصیلات افراد ۷۹
۳- سمت افراد ۸۱
۴-۳ آزمون فرضیات ۸۳
۳-۴-۱ فرضیه اهم ۸۳
۳-۴-۲ فرضیه های اخص ۸۶
فرض اول: بین ساماندهی و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد. ۸۶
فرض دوم: بین توانمندی نظم و ترتیب و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد. ۸۹
فرض سوم: بین توانمندی استانداردسازی و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد. ۹۲
فرض چهارم: بین توانمندی پاکیزه سازی و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد. ۹۵
فرض پنجم: بین توانمندی انضباط و اثربخشی کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان قروه رابطه معنا داری وجود دارد. ۹۸
فصل پنجم: ۱۰۱
نتیجه گیری و پیشنهادها ۱۰۱
۵-۱ مقدمه ۱۰۲
۵-۲ یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه اهم ۱۰۳
۵-۳ یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه اول ۱۰۴
۵-۴ یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه دوم ۱۰۵
۵-۵ یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه سوم ۱۰۶
۵-۶ یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه چهارم ۱۰۷
۵-۷ یافته های پژوهشی مربوط به فرضیه پنجم ۱۰۸
۵-۶ پیشنهادها ۱۰۹
۵-۶-۱ پیشنهادهای کاربردی براساس فرضیه های تحقیق ۱۰۹
۵-۷-۳ پیشنهادها برای تحقیقات بعدی ۱۱۱
منابع و پیوست ۱۱۲
منابع فارسی: ۱۱۳
منابع انگلیسی: ۱۱۶
پرسشنامه ۱۱۷
قوانین ارسال دیدگاه