فهرست مطالب :
- چکیده : ۳
- مقدمه : ۴
- مبانی نظری : ۵
- بعد رسمی. ۶
- ساختارهای تخت و تیم محور : ۸
- توسعه ابعاد ساختاری در سازمان های دانش محور : ۸
- روابط مبتنی بر اعتماد. ۱۰
- روابط تعاملی برونگرا ۱۱
- روابط عاطفی فراگیر. ۱۱
- روش پژوهش : ۱۳
- فرضیه های پژوهشی: ۱۳
- جامعه آماری : ۱۴
- نتیجه گیری : ۱۸
- پی نوشتها : ۲۱
- منابع فارسی : ۲۲
- منابع لاتین : ۲۳
چکیده :
ورود به عصر دانایی و سیر تغییر و تکامل ابعاد سازمان ی، تغییرات زیادی بوجود آورده است. پیشرفت فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی و اهمیت یافتن دانش به عنوان یک عامل تعیینکننده در رقابتپذیری و بهرهوری سازمان ی، الزامات خاصی را برای سازمان ایجاب میکند. ادراکات سنتی بر عواملی تاکید دارند که در مواجهه سازمان با پیچیدگیها و الزامات محیطی جدید با چالش ی اساسی روبرو میشوند. در چنین شرایطی، سازمان های پیشرو برای موفقیت و بقا، اقدام به تغییراتی گسترده و بنیادین در ساختار و فرآیندهای خود میکنند و تلاش میکنند به سازمان های دانش محور تبدیل شوند که براین اساس مدیریت دانش وظیفه اصلی آنها محسوب خواهد شد.دراین مقاله ضمن تشریح سیر تکامل ابعاد ساختاری، از سنتی یا سلسله مراتبی تا اقتصاد دانش محور، به بررسیاین موضوع پرداخته میشود که آیا علی رغم ورود تدریجی سازمان ها به اقتصاد دانایی محور و تاکید فزآینده آنان بر استفاده از کارکنان دانشی بعنوان یک مزیت رقابتی، تحول ساختاری مورد نیاز در آنها صورت پذیرفته است یا خیر؟ این تحول تا چه اندازه بوده و چگونه میتوان آنرا اعتلا بخشید.
قوانین ارسال دیدگاه