چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی اثر اعتماد مشتریان بر پـذیرش بانکـداری اینترنتـی بـر مبنـای مدل پذیرش فناوری (Technology Acceptance Model) (TAM) انجام گرفته است. مـدل پـذیرش فناوری یکی از مدل هایی است که بهطور گسترده و وسیع برای تشریح عوامل اثر گـذار بـر پذیرش سیستم های اطﻻعاتی وفناوری اطﻻعـات و ارتباطـات توسـط کـاربران و مـشتریان مورد اسـتفاده قـرار گرفتـه اسـت.دو بـاور سـهولت اسـتفاده درک شـده (Perceived ease of use (PEOU) و سودمندی درک شده (Perceived usefulness(PU) به عنوان دو سازه اساسـی در تعیین پذیرش انواع فناوری اطﻻعات در دهه های گذشته مد نظـر قـرار گرفتـه اسـت.در ایـن پژوهش از اعتماد به عنوان سازهای دیگر که تـأثیری بـسزا در پـذیرش بانکـداری اینترنتـی دارد به منظور توسعه TAM استفاده شده است. در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق » توصیفی _ پیمایشی « نمونه ای متـشکل از ۲۱۹ نفر از کاربران بانکداری اینترنتی بانک ملت با استفاده از ابزارهـای آمـاری ازجملـه، تحلیـل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفته اند. یافته های تحقیق نشان داده است که اعتماد تأثیر مهمی در پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.
قوانین ارسال دیدگاه