چکیده :
آموزش و یادگیری، از دید باز نقش اساسی در تداوم و بقای جوامع بشری ایفا کرده است. رشد و توسعه جوامع بشری بدون توجه به آن امکان پذیر نمی باشد. و به همین خاطر همه ساله سرمایه های هنگفتی صرف آموزش و پرورش نسل نو خواسته هر کشوری می شود.
آنچه در آموزش و پرورش بیش از همه دارای اهمیت است یکی رشد طبیعی یا رسش و دیگری انگیزش و ترکیبی از آنهاست زیرا در پرتو این عوامل است که دگرگونی های شاگردان ایجاد میشود منظور از رشد طبیعی توانائیها و پیشرفتهای تازه ای است که بر اثر گذشت زمان (( از یک مرحله سنی به مرحله دیگر)) در فرد پدید می آید و او را به انجام دادن کارهائی توانا می سازد که پیش از آن از عهده آن بر نمی آمد اما منظور از انگیزش عوامل محیطی مؤثر در ایجاد حرکت و نیروی درونی است که محرک واقعی فرد برای آموزش و یادگیری تلقی می شود که در برنامه آموزشی باید هر دو عامل یعنی رشد طبیعی و نیروهای انگیزشی درونی و بیرونی مد نظر قرار گیرند تا برنامه یادگیری به نحو شایسته ای تحقق یابد بر خلاف رشد طبیعی ، چندان که با تغییر رفتار موجود زنده از لحاظ عوامل بیرونی یا محیطی ارتباط دارد با وراثت و عوامل درونی ارتباط ندارد.
فهرست مطالب :
- فصل اول ( عنوان تحقیق )
- مقدمه—————————————————————-۴
- بیان مسئله————————————————————-۵
- اهمیت تحقیق——————————————————–۷
- اهداف تحقیق———————————————————۸
- فرضیه های تحقیق—————————————————۸
- متغیرهای پژوهشی—————————————————۹
- تعاریف عملیاتی متغیرها———————————————-۱۰
- فصل دوم ( پیشینه پژوهش)
- انگیزه و انگیزش—————————————————-۱۴
- مختصری از تاریخچه توجه به انگیزش———————————–۱۵
- دیدگاه های جدید و بسط مفهوم انگیزش——————————–۱۶
- نقش مهم انگیزه ها در رفتار——————————————-۱۷
- انگیزه های درونی و بیرونی——————————————-۲۰
- انگیزش و تحصیل—————————————————۲۴
- یادگیری———————————————————–۲۵
- آموزش و یادگیری————————————————–۲۶
- یادگیری در آموزش و پرورش—————————————–۲۷
- انواع یادگیری——————————————————-۳۱
- علل یادگیری و نظریات مربوط به آن———————————–۳۴
- عوامل مؤثر در یادگیری———————————————-۳۷
- شرایط یادگیری—————————————————–۳۹
- عناصر مهم یادگیری————————————————–۳۹
- یادگیری بهتر و دیدگاهها———————————————-۴۱
- نظریه اسناد و انگیزه پیشرفت هایدر————————————-۴۳
- پیشبرد انگیزش تحصیلی———————————————–۴۶
- یافته های پژوهشی داخل کشور—————————————–۴۶
- ارتباط یافته های پژوهشهای انجام شده با موضوع این پژوهش—————-۵۱
- فصل سوم روش تحقیق ( شیوه جمع آوری اطلاعات)
- ابزار جمع آوری اطلاعات———————————————-۵۴
- جامعه آماری و نمونه گیری——————————————-۵۶
- روش تحقیق و چگونگی اجراء——————————————۵۷
- فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل آماری)
- توصیف آماری داده ها———————————————–۶۰
- نتایج تحلیل آماری داده ها——————————————–۶۳
- فصل پنجم (نتیجه گیری و پیشنهادات)
- خلاصه و نتیجه گیری————————————————-۶۷
- محدودیتهای احتمالی تحقیق——————————————-۶۸
- نتایج حاصله از این پژوهش——————————————–۶۹
- پیشنهادات———————————————————-۷۲
- فهرست منابع——————————————————-۷۱
- ضمائم————————————————————-۷۳
قوانین ارسال دیدگاه