چکیده :
مسئله مورد بررسی در این پژوهش عبارت بود ازاینکه((آیا بین باورهای مرکزی با رضایت زناشوییمعلمان مقطع ابتدایی شهر سرخس رابطه معناداری وجوددارد؟)).
روش شناسی: این پژوهش که با هدف بررسی رابطه بین باورهای مرکزی با رضایت زناشویی ورضایت شغلی معلمان اجرا شد از پژوهش های توصیفی- همبستگی می باشد که جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان سرخس در بهار ۱۳۹۴بودند که براساس جدول مورگان حجم نمونه ۱۰۰نفر تعیین شد و این نمونه آماری به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب وبه پرسشنامه های اطلاعات جمعیت شناختی، باورهای مرکزی جفری یانگ(فرم ۱۰۰ماده ای)ورضایت زناشویی انریچ(فرم ۴۷ماده ای)پاسخ داده ودرنهایت داده های آماری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.
قوانین ارسال دیدگاه