(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)
معرفی پرسشنامه
این پرسشنامه دارای ۱۵سوال بوده و هدف آن بررسی میزان ارزش درک شده توسط مشتری (۵مولفه) می باشد.
مفهوم ارزش ادراک شده ؛
ارزش ادراك شده عبارت است از ارزيابي كلي مصرف كننده از مطلوبيت يك محصول براساس ادراكات از آنچه دريافت مي دارد و آنچه كه در ازاي آن مي دهد. ريشه مفهوم ارزش خدمات به تئوري انصاف بر ميگردد كه نسبت ستاده/داده هاي مشتري به ستاده/داده هاي ارائه دهنده خدمات را مورد ملاحظه قرار مي دهد. مفهوم انصاف به اين موضوع اشاره دارد كه مشتري در مقابل هزينه هايي كه صرف مي كند، عادلانه بودن، درست بودن و مطلوبيت نتايج به دست آمده از مصرف خدمات را ارزيابي مي كند. به بيان ديگر، ارزش ادراك شده نوعي بده بستان ميان مزايا يا دريافتي ها (كيفيت، راحتي، مقدار و …) و هزينه ها يا داده ها (پول، زمان، تلاش و …) است.
به منظور بررسی ارزش ادراک شده برای مشتری می توان از پرسشنامه ای که فراهم شده است استفاده کرد. این پرسشنامه دارای ۷ گویه میباشد که از پژوهش های کرونین و همکاران (۲۰۰۰)، چوی و همکاران (۲۰۰۴) و بابین و همکاران (۲۰۰۵) استخراج شدهاند و روایی و پایایی آن در مطالعه هایی در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۳ مورد تأیید قرار گرفته است.
پایایی
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). پایایی این پرسشنامه با محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ…… ( پایایی درون فایل)
روایی
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).( روایی درون فایل)
قوانین ارسال دیدگاه