چکیده :
شکست تحصیلی از مهمترین عواملی است که می تواند باعث ناکامی دانش اموزان مخصوصاً در مقطع ابتدایی شود. پژوهش حاضر شبه آزمایشی از نوع بیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل می باشد.
جامعه آماری : جامعه مورد پژوهش شامل کلیه دانش اموزان مقطع ابتدایی شهرستان نیشابور می باشد که از بین آن ها نمونه ای معادل ۳۰ نفر برای این پژوهش انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند.
ابزار پژوهش : در این پژوهش پرسشنامه احساس شکست گیلبرت و آلن می باشد.
روش پژوهش : گروه آزمایش ۸ جلسه آموزشی مهارت های زندگی را دریافت کردند و گروه کنترل آموزشی دریافت نکردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری کواریانس استفاده گردید.
نتایج تحقیق : نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که آموزش مهارت های زندگی بر تحمل ناکامی دانش آموزان تاثیر مثبت دارد و آموزش مهارت های زندگی می تواند تحمل ناکامی دانش آموزان را افزایش دهد.
کلمات کلیدی : مهارت های زندگی ، دانش آموزان ، پریشنامه احساس شکست گیلبرت و آلن
قوانین ارسال دیدگاه