فهرست مطالب :
فصل اوّل: طرح تحقیق
- ۱-۱ مقدمه…………………………………………………………………………. ۱
- ۱ـ۲ـ بیان مساله…………………………………………………………………… ۲
- ۱ـ۳ـ اهمیت مساله و ضرورت پژوهش………………………………………….. ۲
- ۱ـ۴ـ بیان مساله پژوهش و موضوع پژوهش پژوهش…………………………… ۴
- ۱ـ۵ـ بیان و تدوین هدفهای کلی و جزئی……………………………………….. ۴
- ۱ـ۶ـ بیان سئوالهای پژوهش و تدوین فرضیه……………………………………. ۵
- فرضیه ها………………………………………………………………………….. ۵
- ۱ـ۷ـ بیان و تعریف متغیرها، واژه ها و اصطلاحات پژوهش…………………….. ۵
- اضطراب…………………………………………………………………………….. ۵
- پیشرفت تحصیلی…………………………………………………………………. ۶
فصل دوّم: ادبیات پژوهش
- ۲ـ۱ـ تاریخچه پژوهش و مطالعات انجام شده…………………………………… ۷
- ۲ـ۱ـ۱ـ پژوهشهای انجام شده در داخل کشور………………………………… ۸
- ۲ـ۱ـ۲ـ پژوهشهای انجام شده خارج از کشور………………………………… ۱۰
- ۲ـ۲ـ مبانی نظری موضوع پژوهش………………………………………………. ۱۱
- اضطراب چیست………………………………………………………………….. ۱۱
- انواع اضطراب ازدیدگاه آنافروید………………………………………………….. ۱۳
- اضطراب از دیدگاه فروید………………………………………………………….. ۱۴
- اضطراب از دیدگاه الیس…………………………………………………………. ۱۶
- علل بروز اضطراب………………………………………………………………… ۱۷
- علل اضطراب……………………………………………………………………… ۱۸
- نشانه هاوعلائم عمده اختلالات اضطرابی……………………………………… ۱۹
- انواع اضطراب……………………………………………………………………… ۲۱
- اضطراب در کودکان و نوجوانان…………………………………………………… ۲۶
- شایعترین اختلالات اضطرابى در کودکان و نوجوانان…………………………… ۲۸
- ۱ـ اضطراب جدایی……………………………………………………………….. ۲۸
- ۲ـ اضطراب اجتماعى…………………………………………………………….. ۲۸
- ۳- اضطراب امتحان……………………………………………………………….. ۲۸
- علل اضطراب امتحان…………………………………………………………….. ۳۰
- علائم اضطراب امتحان……………………………………………………………. ۳۰
- سبب شناسی اضطراب امتحان……………………………………………….. ۳۱
- ۴ـ ترس از مدرسه………………………………………………………………… ۳۸
- عوامل موثردر اضطراب نوجوانان و مقابله با آن…………………………………. ۳۳
- فرق ترس و اضطراب……………………………………………………………… ۳۸
- معنای لغوی ترس و اضطراب……………………………………………………. ۳۸
- معنای اصطلاحی ترس و اضطراب………………………………………………. ۳۸
- عناصر ترس و اضطراب…………………………………………………………… ۳۹
- تعریف ترس و اضطراب……………………………………………………………. ۴۰
- جمع بندی کلّی تفاوت های ترس و اضطراب………………………………….. ۴۲
- پیشگیری از اضطراب…………………………………………………………….. ۴۳
- آثار مخرّب اضطراب بر تن و روان…………………………………………………. ۴۹
- مقابله با اضطراب…………………………………………………………………. ۵۰
- درمان اضطراب……………………………………………………………………. ۵۸
- ۱- درمان طبیعی…………………………………………………………………. ۵۸
- ۲- درمان دارویى………………………………………………………………….. ۵۸
- ۳- درمان غیردارویى……………………………………………………………… ۵۹
- ۴- روان درمانی…………………………………………………………………… ۶۰
فصل سوم: روش تحقیق
- ۱-معرفی جامعه مورد مطالعه………………………………………………….. ۶۱
- ۲-معرفی نمونه آماری و روش گزینش آن……………………………………… ۶۲
- متغیر………………………………………………………………………………. ۶۲
- متغیر مستقل…………………………………………………………………….. ۶۳
- متغیروابسته……………………………………………………………………… ۶۳
- انواع متغیر………………………………………………………………………… ۶۳
- ۳-ابزار گرد آوری اطلاعات………………………………………………………… ۶۳
- ۴-روش تجزیه و تحلیل آماری……………………………………………………. ۶۷
- فرمول آزمون………………………………………………………………………. ۶۸
- فرمول ضریب همبستگی پیرسون……………………………………………… ۶۸
فصل چهارم: یافتههای پژوهش و تجزیه و تحلیل آنها
- آزمون فرضیه اول…………………………………………………………………. ۷۳
- آزمون فرضیه دوم…………………………………………………………………. ۷۵
- آزمون فرضیه سوم……………………………………………………………….. ۷۷
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
- ۱-۵ خلاصه پژوهش……………………………………………………………… ۷۹
- ۲-۵ نتیجه گیری………………………………………………………………….. ۸۰
- ۳-۵ جمع بندی نهایی……………………………………………………………. ۸۲
- ۴-۵ پیشنهادات………………………………………………………………….. ۸۲
- ۵-۵ محدودیت های پژوهش…………………………………………………….. ۸۳
- ۶-۵ فهرست منابع……………………………………………………………….. ۸۴
- ـ منابع و مآخذ…………………………………………………………………….. ۸۴
- ـ سایت ها………………………………………………………………………… ۸۵
- ۷-۵ ضمائم………………………………………………………………………… ۸۷
فهرست جداول
- جدول شماره ۱-توزیع انواع اضطراب……………………………………………………….. ۶۵
- جدول شماره ۲-مقایسه فراوانی اضطراب و میانگین درسی دانش آموزان نمونه………… ۶۶
- جدول شماره ۳- مقایسه در صد فراوانی و فراوانی اضطراب در دانش آموزان نمونه……… ۶۷
- جدول شماره ۴- جدول فراوانی فرضیه اول تحقیق………………………………………… ۷۱
- جدول شماره ۵-جدول فراوانی فرضیه دوم تحقیق………………………………………… ۷۲
- جدول شماره ۶- جدول فراوانی فرضیه سوم تحقیق……………………………………… ۷۲
فهرست نمودارها
- نمودار شماره ۱- توزیع فراوانی دانش آموزان مقطع اول متوسطه دبیرستان امام خمینی. ۶۱
- نمودار شماره ۲- توزیع در صد فراوانی اضطراب در دانش آموزان نمونه…………………… ۶۵
- نمودار شماره ۳ـ مقایسه فراوانی اضطراب و میانگین درسی دانش آموزان نمونه……….. ۶۶
چکیده پایان نامه :
ساراسون و دیویدسون اضطراب امتحان را اینگونه تعریف می کنند، اضطراب امتحان نوعی خود اشتغالی ذهنی است که با خود کم انگاری و تردید در باره توانائی های خود ، مشخص می شود و غالبا’ به ارزیابی شناختی منفی ، عدم تمرکز حواس ، واکنشهای جسمانی نا مطلوب و افت عملکرد تحصیلی فرد منجر می گردد. ما در این پژوهش به بررسی نقش اضطراب امتحان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه دبیرستان شاهد نیشابور پرداخته ایم ، جامعه آماری مورد استفاده در پروژه پیش رو دانش آموزان مقطع متوسطه دبیرستان شاهد نیشابور که متشکل از ۸۰ نفر تقسیم شده اند می باشد . در این پروژه ابزار میدانی مورد استفاده قرار داده شده است که شامل معدل کل سال قبل هر دانش آموز که در جدولی ثبت می شود با استفاده از پرسشنامه ساراسون می باشد.در این پروژه ابتدا داده های آماری جمع آوری شده را طبقه بندی و تلفیق می نماییم و چون داده ها و اطلاعات در مقیاس فاصله ای است (از جامعه نرمال اقتباس می شود) به عنوان داده های پارامتریک محسوب می شود که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت به این نتیجه دست یافتیم که بین اضطراب و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد ولی بین اضطراب بالا و پیشرفت تحصیلی رابطه ای وجود ندارد همچنین یافتیم که بین اضطراب پایین و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد و با توجه به همبستگی بدست آمده که منفی می باشد این رابطه منفی می باشد.
قوانین ارسال دیدگاه