- خلاصــه ؛
هدف و زمینه : پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه راهبردهای شناختی با حافظه فعال نوجوانان دارای اختلال یادگیری ریاضی انجام گرفت.
روش : این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه مورد پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دارای اختلال ریاضی است که به کلینیک های مشهد در سال تحصیلی 97-98 مراجعه می کنند. از بین داوطلبین 20 نفر به عنوان آزمودنی انتخاب شدند که پرسشنامه های مربوط را برای این پژوهش تکمیل کردند.
یافته ها : برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج حاصل نشان می دهد که بین راهبردهای شناختی و حافظه فعال دو مولفه تکرار و مرور و بسط معنادار می باشد ولی بین سازماندهی و حافظه فعال رابطه معنادار وجود ندارد.
نتیجه گیری : استفاده از راهبردهای شناختی به ما کمک می کند اطلاعات تازه را برای پیوند دادن و ترکیب کردن با اطلاعات قبلاً آموخته شده و ذخیره سازی آن ها در حافظه آماده کنیم.
کلمات کلیدی : راهبردهای شناختی، حافظه فعال، مرور، بسط، سازماندهی
- توضیح ؛
مقــاله فوق با عنوان بررسی رابطه راهبردهای شناختی با حافظه فعال نوجوانان دارای اختلال یادگیری ریاضی جهت استفاده دانشجویان عزیز رشته روانشناسی و علوم تربیتی می باشد.
- محتـوا پــکیج ؛
- یک فایل Word در 11 صفحه می باشد.
- ویـژگی و مزایــا ؛
- دارای ویراستاری منظم.
- امکان پرینت مستقیم از فایل محصول.
- استفاده از فونت های رایج جهت هماهنگی با سایر پلتفرم ها.
- قابلیت ویرایش فایل محصول.
- اطمینان در خرید و اصالت محصول.
- قابل اجرا از ورژن 2003 آفیس به بالا .
- هماهنگ با مقطع تحصیلی شما.
- پشتیبانی قوی محصول.
- محصولی رو میخوای که توی فروشگاه نیست ؟
نگران نباش ! اگر محصولي را نياز داري ولي اون محصول داخل فروشگاه موجود نیست ، مي تونی از طريق لينک زير درخواستشو ثبت کنی ...
قوانین ارسال دیدگاه