فهرست مطالب :
- چکیده : ۳
- مقدمه : ۴
- پیشینه نظری تحقیق: ۸
- پیشینه تجربی تحقیق : ۱۴
- مدل مفهومی : ۱۷
- روش شناسی پژوهش : ۱۸
- پژوهش : ۲۲
- نتیجه گیری و پیشنهادها : ۲۴
- منابع : ۳۳
چکیده :
هدف این پژوهش ارائه راهکارهای کاربردی به منظـور ارتقـای سـطح نـوآوری سـازمانی رسانه هـای نوشتاری و به طور اخص روزنامه های پرشمارگان براساس سرمایه های فکری و با میانجی گری مدیریت دانش و یادگیری سازمانی با بهرهمندی از روش آماری مدل معادلات ساختاری است. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، مدیران ارشد و میانی روزنامه های پرشمارگان شهر تهران است. داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد جمعآوری شدند. روایی محتوایی از نظر صاحب نظران و روایی سازه به کمک روش آماری تحلیل عاملی تأییدی به تأییـد رسید. پایایی پرسشنامه نیز از طریـق ضـریب آلفـای کرونبـاخ تأییـد شـد. نتـایج پـژوهش نشـان داد سرمایه هـای فکـری به طور مسـتقیم بـر مـدیریت دانــش، یـادگیری سـازمانی و نـوآوری ســازمانی روزنامه های پرشمارگان اثر مثبت و معناداری دارد و همچنین مدیریت دانـش و یـادگیری سـازمانی در تأثیر سرمایه های فکری برنوآوری سازمانی نقش میانجی دارند.
قوانین ارسال دیدگاه