فهرست مطالب :
- مقدمه : ۷
- نکات کلیدی : ۸
- شرح وظایف مشاوران در دبیرستانها/ هنرستانها ۹
- الف- در ارتباط با دانش آموزان ۹
- ب – درارتباط با همکاران ۱۰
- ج – سایر وظایف اداری ۱۱
- تجارب و تبیین و روش درمان : ۱۳
- تجربه شماره ۱ : خجالتی بودن بیش از حد دانش آموز ۱۳
- تجربه شماره ۲ : عادت کودک به برداشتن مخفیانه پول از کیف یا جیب پدر و ماد ر ۱۴
- روش مشاوره ای : ۱۴
- تجربه ۳ : گذاشتن یک صندوق ارتباط با مشاور در مدرسه : ۱۵
- تجربه ۴ : تابلو اعلانات مدرسه ۱۵
- تجربه ۵ : مشاوره ی سوالات مبهم ۱۵
- تجربه شش : مشکلات علی ۱۶
- ضرورت فعالیت های مشاوره ای در مدارس: ۲۲
- مشاور در امر آموزش و پرورش دو نقش ایفا می کند: ۲۳
- نقش مشاور در امور تحصیلی: ۲۴
- عمده ترین اهداف هدایت تحصیلی توسط مشاوران: ۲۵
- عناصر برنامه مشاوره مدرسه ۲۶
- الف) پیشگیری ۲۶
- ب) مداخله ۲۶
- چالشهای و مشکلات پیش روی مشاوره در دوره ی عمومی و متوسطه در ایران ۲۷
- ۱-تازگی امر مشاوره در ایران و حتی در جهان ۲۷
- ۲-وارداتی بودن این امر در کشور ۲۸
- ۳-ایست علمی و حرکتی در منابع وارداتی ۲۸
- چالشهای موجود در مشاوره دانش آموزان در سه مقطع ۲۹
- بیشتر نیاز های این گروه سنی را می توان به ۵ دسته کلی تقسیم نمود : ۲۹
- نیاز به والدین ۲۹
- گروه همسالان ۳۰
- نیاز به بازی ۳۰
- نیازهای غذایی ۳۱
- آموزش و یادگیری ۳۱
- رقابت در دانش آموزان – خوب یا بد؟ ( نتایج تجربیات بنده ) ۳۲
- نکات مورد توجه مشاوران : ۳۷
- ۱-عدم قضاوت در خصوص رفتارهای نوجوان ۳۸
- ۲-مطالعه در خصوص علاقه مندی های نوجوان ۳۸
- ۳-مطالعه برای آمادگی برای پاسخ به سوالات نوجوان ۳۸
- ۴-مطالعه در خصوص فرهنگ ،آداب و رسوم ،اقتصاد و … محیط اجتماعی نوجوان ۳۸
- ۵-آشنایی با آسیبهای اجتماعی شایع منطقه ۳۹
- راهکارهای پیشنهادی برای کنترل وکاهش افت تحصیلی ۳۹
- راهکارهای پیشنهادی برای مدیر در حیطه ی دانش آموزان ۳۹
- راه کارهای پیشنهادی برای مدیر مدرسه در حیطه ی معلمان ۴۰
- راهکارهای پیشنهادی برای معاون مدرسه ۴۰
- راهکار های پیشنهادی به معلمان ۴۱
- راهکارهای پیشنهادی به مشاور ۴۱
- پیشنهادات به دانش آموزان برای مطالعه کنکور : ۴۲
- جمعبندی و نتیجهگیری: ۴۷
- پیشنهادها: ۴۷
- منابع و مآخذ: ۵۰
قوانین ارسال دیدگاه