- خلاصــه محتوا ؛
طی سال های اخیر ، ادبیات پژوهش در زمینه اختلال ریاضیات ، پیشرفت نسبی خوبی را نشان داده است. بنابراین ویژگی های کودکان با اختلال ریاضیات از چشم اندازهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این پژوهش ، مرور یکی از جنبه های این ادبیات در حال پیشرفت ، یعنی کارآمدی مراکز اختلالات یادگیری در رفع مشکلات درسی ریاضی است. جامعه آماری پژوهش شامل دانش اموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به ناتوانایی یادگیری ریاضی شهرستان عشق آباد در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ بوده است. که به مرکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه کرده بودند. نمونه مطالعه شامل ۲۵۰ نفر از دانش اموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی بودند که به شیوه نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. برای تشخیص اختلال ریاضی از آزمون شلو استفاده شده ، همچنین کلیه کارشناسان مربوطه ۳۰ نفر ، معلمان ۱۰۰ نفر و اولیاء این دانش اموزان ۲۵۰ نفر نیز جهت نظرسنجی انتخاب شدند . طرح پژوهشی در قالب روش آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. یافته های توصیفی نشان داد که از نظر اولیاء و مربیان نقاط قوت این مراکز بیش از نقاط ضعف آن می باشد.
کلمات کلیدی : اختلالات یادگیری ، میزان کارآمدی ، درس ریاضی ، آزمون شلو
- فهرست محتوا ؛
-
فصل اول : کلیات تحقیق
-
مقدمه
-
بیان مسئله
-
اهمیت و ضرورت تحقیق
-
اهداف تحقیق
-
فرضیه های تحقیق
-
سوالات تحقیق
-
متغیرهای پژوهش
-
متغیر مستقل
-
متغیر وابسته
-
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش
-
فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق
-
مقدمه
-
گستره اول اختلالات یادگیری
-
تعریف اختلالات یادگیری
-
علت شناسی اختلالات یادگیری
-
عوامل زیستی
-
عوامل روانی
-
عوامل اجتماعی
-
نظریه های اختلالات یادگیری
-
نظریه غلبه طرفی مغز
نظریه کوتاهی دامنه توجه
-
نظریه فرابری آگاهی ها
-
انواع اختلالات یادگیری
-
اختلال یادگیری خواندن
-
اختلال یادگیری املا
-
اختلال یادگیری حساب
-
شیوع اختلالات یادگیری
-
گستره دوم اختلال در حساب
-
تعریف محاسبه پریشی
-
پیشینه پژوهش
-
پژوهش های انجام گرفته در خارج از کشور
-
پژوهش های انجام شده در داخل کشور
-
نتیجه گیری نهایی
-
فصل سوم : روش تحقیق
-
روش تحقیق
-
ابزار پژوهش
-
روایی و اعتبار
-
مصاحبه نیمه ساختمند
-
پرسشنامه محقق ساخته
-
شیوه اجرا
-
روش تجزیه و تحلیل داده ها
-
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
-
مقدمه
-
وضعیت توزیع آزمودنی ها در گروه ها
-
آمار استنباطی
-
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
-
بحث و نتیجه گیری
-
محدودیت ها تحقیق
-
منابع و مأخذ
-
منابع فارسی
-
منابع انگلیسی
-
پیوست ها
- توضیح ؛
بررسی میزان کارآمدی مراکز اختلالات یادگیری در رفع مشکلات درس ریاض عنوان پایان نامه کارشناسی هماهنگ با رشته روانشناسی ، علوم تربیتی و رشته های مرتبط است که در جهت استفاده از منابع و کمک برای تکمیل پروژه های شما دانشجویان عزیز در دسترس می باشد.
- محتـوا پــکیج ؛
- محصول فوق بصورت فایل Word در 61 صفحه می باشد.
- ویـژگی و مزایــا ؛
- دارای ویراستاری منظم.
- امکان پرینت مستقیم از فایل محصول.
- استفاده از فونت های رایج جهت هماهنگی با سایر پلتفرم ها.
- قابلیت ویرایش فایل محصول.
- اطمینان در خرید و اصالت محصول.
- قابل اجرا از ورژن 2003 آفیس به بالا .
- هماهنگ با رشته و مقطع تحصیلی شما.
- پشتیبانی قوی محصول.
- محصولی رو میخوای که توی فروشگاه نیست ؟
نگران نباش ! اگر محصولي را نياز داري ولي اون محصول داخل فروشگاه موجود نیست ، مي تونی از طريق لينک زير درخواستشو ثبت کنی ...
قوانین ارسال دیدگاه