چکیده :
مادر در رشد روانی، اجتماعی و جسمانی کودک تأثیر و نقش پر اهمیتی دارد تشکیل خودپنداره در کودکان بعد از ۳ سالگی و با همانند سازی با والد همجنس به وجود می آید میزان تأیید جویی نیز ارتباط مستقیمی با خودپنداره دارد. عوامل متعددی می توان بر تشکیل خودپنداره و میزان تأیید جویی کودکان تأثیر داشته باشد که از جمله عوامل محیطی مهم می توان به میزان در دسترس بودن والد اشاره کرد.
مادران شاغل نسبت به مادران خانه دار زمان کمتری را با فرزندان خود می گذرانند به همین منظور در این تحقیق سعی شده است خودپنداره و تأیید جویی در کودکان دارای مادران شاغل و غیر شاغل با هم مقایسه شوند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های مقیاس خود پنداره کودکان (CSCS) پی یر – هریس (۱۹۶۹) و تأییدجویی کودکان (Cast) تری پاتی و راوی امباست (۱۹۹۷) استفده شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار SPSS24 و آزمون کواریانس استفاده شده است. که نتایج نشان می دهد خودپنداره کودکان دارای مادران شاغل بیشتر از کودکان دارای مادران غیر شاغل می باشد. ولی تأیید جویی در کودکان دارای مادران شاغل با مادران غیر شاغل تفاوت معناداری وجود ندارد.
واژگان کلیدی : رشد کودک ، مادران شاغل، غیر شاغل ، خودپنداره، تاییدجویی
فهرست مطالب :
- فصل اول. ۱
- کلیات تحقیق.. ۱
- ۱-۱ مقدمه. ۲
- ۲-۱ بیان مسئله. ۴
- ۳-۱ سوالات تحقیق.. ۶
- ۱-۳-۱ سوال اصلی : ۶
- ۲-۳-۱ سوالات فرعی : ۶
- ۴-۱ اهداف پژوهش… ۷
- ۱-۴-۱ هدف کلی : ۷
- ۲-۴-۱ اهداف جزیی : ۷
- فرضیات تحقیق.. ۷
- فرضیه اصلی : ۷
- فرضیه های فرعی : ۷
- ۵-۱ اهمیت و ضرورت موضوع. ۸
- ۶-۱ تعریف واژگان کلیدی.. ۹
- ۱-۶-۱ خودپنداره : ۹
- ۲-۶-۱ تأییدجویی : ۱۰
- ۱-۲-۶-۱ تعریف نظری.. ۱۰
- ۲-۲-۶-۱ تعریف عملیاتی.. ۱۰
- فصل دوم. ۱۱
- پیشینه و ادبیات تحقیق.. ۱۱
- ۲-۱ مقدمه. ۱۲
- ۲-۲ مبانی نظری.. ۱۵
- ۳-۲ تأیید جویی چیست ؟. ۱۶
- ۴-۲ مفهوم خودپنداره ۱۶
- ۵-۲ اهمیت خودپنداره ۱۸
- ۶-۲ ویژگى هاى خود. ۲۰
- ۷-۲ چگونگی تشکیل خودپنداره ۲۲
- ۸-۲ علل پیدایش پدیده خود و خودپنداره ۲۷
- ۹-۲ عوامل مؤثر در شکلگیری خودپنداره مثبت در کودکان. ۳۰
- ۱۰-۲ عوامل مؤثر در شکلگیری خودپنداره منفی در کودکان. ۳۱
- ۱۱-۲ خودپنداره و رفتار بزهکارانه. ۳۲
- ۱۲-۲ رهنمودهاى عملى براى ارتقاى مفهوم «خود» ۳۳
- ۱۳-۲ خودپنداره و پیشرفت تحصیلی.. ۳۶
- ۱۴-۲ دیدگاه هاى نظرى در مورد خودپندارى.. ۴۲
- ۱-۱۴-۲ الف. دیدگاه صاحب نظران غربى.. ۴۲
- ۲-۱۴-۲ ب. دیدگاه اسلام. ۴۹
- ۱۵-۲ راهکارهایی برای افزایش خودپنداره مثبت در کودکان. ۵۱
- ۱۶-۲ پیشینه تحقیق.. ۵۲
- فصل سوم. ۵۵
- روش تحقیق.. ۵۵
- ۳-۱ روش اجرا تحقیق : ۵۶
- ۳-۲ ابزار پژوهش… ۵۶
- ۳-۳ روش تحلیل و ارزیابی.. ۵۶
- فصل چهارم. ۵۷
- تجزیه و تحلیل داده ها ۵۷
- ۴-۱ مقدمه. ۵۸
- ۴-۲ وضعیت آمزمودنی ها در گروه ها ۵۸
- ۴-۳ وضعیت سنی.. ۵۸
- یافته های استنباطی مربوط به فرضیه های پژوهش… ۶۱
- فصل پنجم. ۶۴
- بحث و نتیجه گیری.. ۶۴
- نتیجه گیری.. ۶۵
- نتایج تحقیق : ۶۷
- منابع و مأخذ. ۶۸
- منابع فارسی : ۶۸
- منابع لاتین : ۶۹
- پیوست ها ۷۱
قوانین ارسال دیدگاه