چکیده :
نخستین و مهم ترین اصل بازاریابی تمرکز بر نیازها و خواسته ها ی مشتر یان است؛ زیرا بدون توجه به آن، شرکت ها در محیط رقابتی امروز قادر به ادامه حیات نخواهند بود. شرکت ها می دانند که ارائه محصول ها و خدمات باکیفیت، متناسب با نیازها و خواسته های مشتر یان، مزیت رقابتی مهمی است که به فروش و سود بیشتر منجر می شود؛ بنابراین شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان و اتخاذ استراتژی ها و برنامه های مناسب برای تأمین این نیازها و خواسته ها از مهم ترین فعالیت های شرکت ها در بازارهای رقابتی است. که با توسعه روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیرات گسترده ای در فرآیندهای تجاری به وجود آورده است و اینترنت به عنوان مؤثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن شرکت ها به بازارهای بین المللی را فراهم ساخته است اما بسیاری از شرکت ها در زمینه چگونگی استفاده از روش های گوناگون بازاریابی الکترونیکی و تأثیرات آن در بازارهای داخلی و صادراتی از آگاهی های لازم برخوردار نیستند.
این پایان نامه با نگاه کلی به تعاریف و اصول بازاریابی الکترونیکی و پارادایم های جدید مطرح شده، درصدد سوق دادن شرکت ها و مؤسسات به استفاده از این نوع بازاریابی برآمده و با بررسی ابعاد گوناگون این موضوع، رهنمودهایی برای تغییر در آمیخته سنتی بازاریابی به سمت آمیخته بازاریابی الکترونیکی( نوین ) ارائه می دهد.
نتایج این بررسی حاکی از آن است که در عصر رقابتی امروز این نوع بازاریابی به عنوان یک عامل راهبردی و مزیت رقابتی، در رشد فروش و افزایش سهم بازارهای داخلی خارجی به شرکت های کوچک و متوسط کمک شایانی نموده است. و چنانچه شرکت های کوچک و متوسط در بکارگیری از این تکنولوژی، با اصول مشروحه در پایان نامه مبادرت ورزند شاهد صرفه جویی در وقت و هزینه زیادی خواهند بود.
فهرست مطالب :
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
۱-۱ بیان مسأله
۱-۲ اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۳ گزاره های پژوهش
۱-۳-۱ اهدف پژوهش
۱-۳-۲ سؤالات پژوهش
۱-۴ قلمرو پژوهش
۱-۴-۱ قلمرو موضوعی انجام پژوهش
۱-۴-۲ قلمرو زمانی
۱-۵ تعریف نظری مفاهم کلیدی
فصل دوم: ادبیات نظری و پژوهشی
مقدمه
۲-۱ بازاریابی
۲-۱-۱ تاریخچه بازاریابی از دیدگاه های گوناگون
۲-۱-۲ سیرتحول بازاریابی ازنظرآقای فیلیپ کاتلر
۲-۱-۳بازاریابی سنتی
۲-۱-۴ تعریف بازاریابی
۲-۱-۵ انواع بازاریابی
۲-۱-۶ ابعاد گوناگون بازاریابی(MARKETING )
۲-۱-۷ اهداف نظام بازاریابی
۲-۱-۸ آمیخته های بازاریابی
۲-۱-۹ طرح بازاریابی
۲-۱-۱۰بررسی وضعیت چند ابزار بازاریابی در توسعه صادرات کشور
۲-۱-۱۱ آینده بازاریابی در ایران
۲-۱-۱۲ مشکلات بازاریابی در صنایع ایران از دیدگاه دکتر حیدر زاده
۲-۲ بازاریابی اینترنتی
۲-۲-۱ تاریخچه بازاریابی اینترنتی
۲-۲-۲اهمیت فناوری در بازاریابی
۲-۲-۳ بازاریابی الکترونیک
۲-۲-۴آمیخته بازاریابی اینترنتی
۲-۲-۵ اصول بازاریابی الکترونیکی
۲-۲-۶ چارچوب بازاریابی دیجیتالی
۲-۲-۷عملکرد بازاریابی الکترونیک
۲-۲-۸ اهداف، مزایا و چالش های بازاریابی اینترنتی
۲-۲-۹هفتاد نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی
۲-۲-۱۰ استراتژی های بازاریابی در بازارهای اینترنتی
۲-۲-۱۱ آسیب شناسی بازاریابی الکترونیکی در ایران
۲-۳ کسب و کارهای کوچک و متوسط
۲-۳-۱تعریف کسب و کار
۲-۳-۲ایجاد و رشد و توسعه کسب و کار ها
۲-۳-۳ مراحل ایجاد، رشد و توسعه کسب و کار
۲-۳-۴ اهداف کسب و کار
۲-۳-۵ ویژگیهای کسب و کار
۲-۳-۶ کسب و کارهای کوچک و متوسط درکشور ایران
۲-۳-۷نقش کسب وکار های کوچک و متوسط در رشد اقتصادی
۲-۳-۸ کسب و کار اینترنتی
۲-۳-۹ تفاوت کسب و کار اینترنتی با تجارت الکترونیکی
۲-۳-۱۰ انواع کسب و کارهای اینترنتی
۲-۳-۱۱ تعریف بنگاه های کوچک و متوسط
۲-۳-۱۲ نظریات موجود در باره علل اقبال به بنگاههای کوچک و متوسط
۲-۳-۱۳ بازاریابی در بنگاههای کوچک و متوسط
۲-۳-۱۴ بازاریابی الکترونیکی و SMEها
۲-۳-۱۵ روش های بازاریابی اینترنتی SME ها
۲-۳-۱۶ بازاریابی SME ها در کشور های در حال توسعه
۲-۴ مطالعات پیشین
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه
۳-۱ روش پژوهش
۳-۲ ابزارگردآوری اطلاعات
۳-۳ جامعه مورد مطالعه
۳-۳-۱ جامعه آماری
۳-۳-۲ نمونه آماری
۳-۴ محدودیت های پژوهش
فصل چهارم: جمع بندی و نتیجه گیری
۴-۱ خلاصه
۴-۲ نتیجه گیری
۴-۳ پیشنهادات
منابع و مأخذ
قوانین ارسال دیدگاه