[tab name=’چکیده’]
چکیده طرح :
عقب ماندگی ذهنی۱ در ۲-۳ درصد کل یک جامعه دیده می شود و مشکل بزرگی برای هر جامعه به حساب می آید(هب, ۲۰۰۰).
خانواده های کودک عقب مانده ذهنی با مسائل گوناگون روان شناختی روبه رو هستند.عقب ماندگی ذهنی کودک با کندی رشد،نیاز به امکانات ویژه برای مراقبت او،آموزش و ایجاد تعدیل در انتظارات خود برای آینده کودک(ملک پور،۱۳۷۵)تنش های ناشی از کنترل نارس کودک،مشکل در ایجاد ارتباط و تردید والدین در مورد تجربه پرورش کودک(رابینسون۱۳۷۰)از مسائلی است که می تواند باعث فشار روانی روی والدین شود.
در مطالعاتی که در مورد تاثیر تولد یک کودک مبتلا به ناتوانی بر خانواده انجام گرفته است نشان می دهد که در مورد مادران سطح بالایی از فشار روانی(کازاکو بکمن۱۹۹۱)،نشانگان افسردگی و از هم گسیختگی خانوادگی(برستیوال،کالاگر،کراسکولر۱۹۸۰)و همچنین فرصت کمتری برای خود ، سلامت جسمی و خلقیات سطح را تجربه می کنند به نقل از منصف زاده تبریزی،۱۳۷۷).
[/tab]
[tab name=’مشخصات فایل’]
[icon type=’comment-o’ size=’1x’] | عنوان : | اثربخشی آموزشهای شناختی -رفتاری بر تعدیل احساس گناه و کاهش افسردگی مادران دارای کودک کم توان ذهنی |
[icon type=’paperclip’ size=’1x’] | تعداد صفحات : | ۲۳ صفحه |
[icon type=’money’ size=’1x’] | قیمت : | ۱۱۰۰۰ تومان |
[icon type=’file-word-o’ size=’1x’] | فرمت فایل : | Docx |
[icon type=’object-ungroup’ size=’1x’] | حجم فایل : | ۰۰ |
[/tab]
[end_tabset]
قوانین ارسال دیدگاه در سایت