راه کارهای ایجاد انگیزه برای یادگیری بهتر دانش آموزان (پایان نامه کارشناسی)

راه کارهای ایجاد انگیزه برای یادگیری بهتر دانش آموزان (پایان نامه کارشناسی)

چکیده :

آموزش و یادگیری، از دید باز نقش اساسی در تداوم و بقای جوامع بشری ایفا کرده است. رشد و توسعه جوامع بشری بدون توجه به آن امکان پذیر نمی باشد. و به همین خاطر همه ساله سرمایه های هنگفتی صرف آموزش و پرورش نسل نو خواسته هر کشوری می شود.

آنچه در آموزش و پرورش بیش از همه دارای اهمیت است یکی رشد طبیعی یا رسش و دیگری انگیزش و ترکیبی از آنهاست زیرا در پرتو این عوامل است که دگرگونی های شاگردان ایجاد میشود منظور از رشد طبیعی توانائیها و پیشرفتهای تازه ای است که بر اثر گذشت زمان (( از یک مرحله سنی به مرحله دیگر)) در فرد پدید می آید و او را به انجام دادن کارهائی توانا می سازد که پیش از آن از عهده آن بر نمی آمد اما منظور از انگیزش عوامل محیطی مؤثر در ایجاد حرکت و نیروی درونی است که محرک واقعی فرد برای آموزش و یادگیری تلقی می شود که در برنامه آموزشی باید هر دو عامل یعنی رشد طبیعی و نیروهای انگیزشی درونی و بیرونی مد نظر قرار گیرند تا برنامه یادگیری به نحو شایسته ای تحقق یابد بر خلاف رشد طبیعی ، چندان که با تغییر رفتار موجود زنده از لحاظ عوامل بیرونی یا محیطی ارتباط دارد با وراثت و عوامل درونی ارتباط ندارد.

فهرست مطالب :

  • فصل اول ( عنوان تحقیق )
  • مقدمه—————————————————————-۴
  • بیان مسئله————————————————————-۵
  • اهمیت تحقیق——————————————————–۷
  • اهداف تحقیق———————————————————۸
  • فرضیه های تحقیق—————————————————۸
  • متغیرهای پژوهشی—————————————————۹
  • تعاریف عملیاتی متغیرها———————————————-۱۰
  • فصل دوم ( پیشینه پژوهش)
  • انگیزه و انگیزش—————————————————-۱۴
  • مختصری از تاریخچه توجه به انگیزش———————————–۱۵
  • دیدگاه های جدید و بسط مفهوم انگیزش——————————–۱۶
  • نقش مهم انگیزه ها در رفتار——————————————-۱۷
  • انگیزه های درونی و بیرونی——————————————-۲۰
  • انگیزش و تحصیل—————————————————۲۴
  • یادگیری———————————————————–۲۵
  • آموزش و یادگیری————————————————–۲۶
  • یادگیری در آموزش و پرورش—————————————–۲۷
  • انواع یادگیری——————————————————-۳۱
  • علل یادگیری و نظریات مربوط به آن———————————–۳۴
  • عوامل مؤثر در یادگیری———————————————-۳۷
  • شرایط یادگیری—————————————————–۳۹
  • عناصر مهم یادگیری————————————————–۳۹
  • یادگیری بهتر و دیدگاهها———————————————-۴۱
  • نظریه اسناد و انگیزه پیشرفت هایدر————————————-۴۳
  • پیشبرد انگیزش تحصیلی———————————————–۴۶
  • یافته های پژوهشی داخل کشور—————————————–۴۶
  • ارتباط یافته های پژوهشهای انجام شده با موضوع این پژوهش—————-۵۱
  • فصل سوم   روش تحقیق ( شیوه جمع آوری اطلاعات)
  • ابزار جمع آوری اطلاعات———————————————-۵۴
  • جامعه آماری و نمونه گیری——————————————-۵۶
  • روش تحقیق و چگونگی اجراء——————————————۵۷
  • فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل آماری)
  • توصیف آماری داده ها———————————————–۶۰
  • نتایج تحلیل آماری داده ها——————————————–۶۳
  • فصل پنجم (نتیجه گیری و پیشنهادات)
  • خلاصه و نتیجه گیری————————————————-۶۷
  • محدودیتهای احتمالی تحقیق——————————————-۶۸
  • نتایج حاصله از این پژوهش——————————————–۶۹
  • پیشنهادات———————————————————-۷۲
  • فهرست منابع——————————————————-۷۱
  • ضمائم————————————————————-۷۳
عنوان : راه کارهای ایجاد انگیزه برای یاد گیری بهتر دانش آموزان (پایان نامه کارشناسی)
تعداد صفحات : ۱۱۰ صفحه
قیمت : ۷۰۰۰ تومان
فرمت فایل : Docx
حجم فایل : ۰۰

خرید این محصول :

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دسته بندی : -

تعداد نمایش : 83 نمایش

پاسخ دهید